Metafizica



Cheia teosofiei - Helena Petrovna Blavatsky

"Legea Karmei este legată organic de cea a Reincarnarii. Doar această doctrină îl poate împăca pe om cu nedreptatea vieţii. Dar ce anume este Karma?
Aşa după cum am spus, Karma este Legea Supremă a Universului. Este sursa şi izvorul tuturor legilor din natură. Karma este legea fără greşeală care îşi ajustează efectul la cauză pe plan fizic, mental şi spiritual de fiinţare. Karma reprezintă acea Lege nevăzută şi necunoscută care ajustează in mod echitabil energiile Universului. Cu toate că nu este cognoscibilă, acţiunea ei este previzibilă.
Este nevoie să li se inculce oamenilor ideea că, dacă rădăcina umanităţii este una singură, atunci nu există decât un singur adevăr, care îşi află expresia în diferite religii, cu excepţia celei evreieşti, adevărul nefiind exprimat in Kabală."  H.P. Blavatsky




Istoria esoterismului si a stiintelor oculte - Jean-Paul Corsetti

Un vast tablou al gandirii esoterice din antichitate pana in epoca moderna:

- Magie, astrologie si alchimie
- Mistica si teosofie crestina
- Ermetism si gnosticism
- Filosofie oculta, magii si alchimie
- Ermetism si Kabbala crestine
- Kabbala evreiasca
- Filosofia naturii, ermetism
- Francmasonerie si societati initiatice

Eseist si critic, Jean-Paul Corsetti s-a nascut in anul 1956. Participa la cercetari privind esoterismul, in cadrul Scolii practice de inalte studii (sectia a V-a). Codirector al revistei internationale ARIES (Asociatia pentru cercetare si informare asupra esoterismului).




Magia neagra - Paul Stefanescu

Paul Stefanescu prezinta, pentru prima data in Romania, dintr-o perspectiva stiintifica si istorica, magia neagra, incercand sa-i circumscrie individualitatea fata de toate celelalte forme ale magiei si ale paranormalului, cu care se intretaie.
In lucrarea domniei sale, sunt date, totodata, principalele texte si ritualurile de producere a actului magic - intotdeauna cu distantarea omului de stiinta.
Cartea umple un gol de mult resimtit, aducand lumini in sfera penumbrelor pe care chiar numai notiunea de magie neagra le genereaza. 




Inalta magie - Eliphas Levi

"A observa natura, a-i urma legile, a asculta in orice lucru de ratiune, a sacrifica la nevoie propriul interes in favoarea justitiei, iata adevarata magie care aduce fericire, iar cei care actioneaza astfel nu se tem nici de rautatea vrajmasilor, nici de cantecele popilor."



Marele arcan sau ocultismul relevat - Eliphas Levi

„Aşa se întâmplă cu toate cuvintele mari şi cu toţi termenii obscuri ai dogmelor vechi şi moderne; în ultimă analiză, regăseşti întotdeauna principiile eternei şi incoruptibilei raţiuni. Este evident că mulţimile nu sunt coapte încă pentru domnia raţiunii şi că cei mai nebuni şi mai vicleni le rătăcesc rând pe rând prin credinţe oarbe. Şi dacă e vorbadespre nebunie, găsesc un socialism mai autentic în Loyola decât la Proudhon.
Proudhon afirmă ca ateismul este o credinţă, cea mai rea dintre toate, e adevărat, şi iată de ce şi-o însuşeşte. El afirmă că Dumnezeu reprezintă răul, că ordinea socială este anarhie şi că proprietatea este furt! Ce societate este posibilă cu asemenea principii?" 



Corpus Hermeticum - Hermes Trismegistus

Câteva cuvinte despre organonul cunoaşterii hermetice. Acesta este cu siguranţă modalitatea prin care mintea stimulează intuiţia. Urmând-o în traiectoria ei centripetă, omul intră în asemenea relaţii cu sinele său esenţial şi permanent - sufletul - încât devine capabil să primească de la el cunoştinţele pe care acesta le-a dobândit despre lucrurile divine în lungile epoci din trecutul său. Dar aceasta nu implică nicidecum desconsiderarea celuilalt mod al minţii, cel centrifugal, intelectul. Şi acesta trebuie dezvoltat şi instruit până la limita lui extremă, ca un complement şi însoţitor indispensabil al intuiţiei - ca bărbatul pentru femeia lui. Numai perfecţionându-le şi combinându-le pe amândouă, omul poate să cunoască toate lucrurile şi să devină nemuritor. Căci el ajunge să-l cunoască pe Dumnezeu şi a-l cunoaste pe Dumnezeu înseamnă a avea şi a fi Dumnezeu, iar "darul lui Dumnezeu este viaţa veşnică".
   O doctrină hermetică de prim rang este cea a multiplelor re-naşteri a sufletului în corp fizic. Numai când procesul de regenerare - un termen hermetic - este suficient de avansat ca să-i permita entităţii spirituale, care constituie adevăratul individ, să se dispenseze de o viitoare asociere cu corpul, el este eliberat în cele din urmă de necesitatea de a se re-întoarce în materialitate. Doctrina corespondenţei işi gaseste astfel una din cele mai inspirate ilustrări ale sale; este vorba de corespondenţa în virtutea căreia după cum corpul foloseste şi schimbă de mai multe ori învelişul său exterior - tegument, penaj, carapace sau par, ca să nu mai vorbim de îmbrăcămintea artificială - tot asa şi sufletul îmbracă şi schimbă mai multe corpuri.       




Magia egipteana - Paul Christian

Magia, care este de multe ori confundată cu vrăjitoria, este un sistem conceptual care atribuie omului abilitatea de a controla şi prezice lumea naturală (aici încadrandu-se evenimentele, obiectele, oamenii şi fenomenele fizice) prin intermediul mijloacelor de natura mistică, paranormală sau supranaturală.
Rolul declarat al magiei este acela de a antrena facultile mentale superioare, precum intuitia si imaginatia. (...) Pentru a se obtine efectul scontat este necesara antrenarea subconstientului prin practica meditatiei, yoga, ritualuri magice, cu scopul de a se dezvolta concentrarea (fixarea pe un anumit scop), vointa, imaginatia.

Arta misterioasa a preotilor lui Isis nu admitea fatalitatea oarba si, in fata incercarilor din care se constituie viata, inarma omul cu o vointa eficace pentru a lupta si pentru a invinge sau cu o inteleapta resemnare pentru a suferi. 




Patruzeci de secole de esoterism - Gerald Messadie


Antologia adnotata si comentata de Gerald Messadie prezinta sursele fundamentale ale traditiei oculte, situandu-le in contextul lor istoric, stiintific si cultural.
Sunt convocati poeti (Coleridge, Holderlin, Tagore, Trakl), savanti (Swedenborg, Newton, Steiner), filozofi (Schopenhauer, Guenon), mistici (Eckhart, Tereza D’Avilla), sincretisti (Ramakrishna), iluminati (Apollonius din Tyana) si chiar sarlatani de geniu (Papus, Helena Blavatsky), ale caror scrieri ofera cheia ce deschide poarta constiintei.
Esoterismul reprezinta practica unei cunoasteri secrete rezervate initiatilor. Preoti, druizi, magi, profeti, samani si vrajitori, toti au revendicat de-a lungul timpului privilegiul stiintelor sacre si al hermetismului, care, contrar exoterismului, constituie adevarata difuzare a cunoasterii.




Misteriile egiptenilor - Iamblichos

Tratatul lui Iamblichos se constituie intr-un raspuns la „Scrisoarea catre Anebo” a profesorului sau Porfir. In cuprinsul acesteia, Porfir atacase cu virulenta teurgia (vindecarea prin magie) si mai ales pe falsii teurgi, care ii inselau pe naivi cu prezicerile lor, ascunzindu-se la adapostul noii arte. In calitatea sa de principal promotor al acesteia, Iamblichos se simte dator sa raspunda acuzatiilor aduse si sa fundamenteze teoretic teurgia. Lucrarea sa isi depaseste insa cu mult scopul propus, transformindu se intr-o sinteza a gindirii religioase greco-romane ajunse la amurg. O trecere in revista a subiectelor tratate de Iamblichos pe parcursul celor zece carti nu va releva doar bogatia tematicii filosofice abordate, ci il va ajuta si pe cititorul modern sa se descurce intr-o materie stufoasa si greu accesibila neinitiatilor.


Puteri si practici vrajitoresti - Dominique Camus

Ani la rind, intrind in contact cu diverse retele stranii, Dominique Camus a urmarit indeaproape si pe vrajitori, si pe clientii acestora: oameni legati prin farmece, ingroziti de multimea nenorocirilor ce li se intimpla; oameni care dezleaga farmece, dar si care solicita facerea lor, din razbunare, lacomie sau dragoste; descintatori lipsiti de scrupule, ce duc la implinire pasiunile neimpartasite. Toate acestea intr-o carte captivanta despre magia intimplarilor de linga noi.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu